Resultater

Competitions:

2012

  • NKF-IFBB Norwegian Championship, Masters over 50 years: 2. place

2011:

  • No competitions

2010:

  • NKF-IFBB Norwegian Championship, Masters over 50 years: 4 place

2009:

  • IBFA World Championships, Rome, Masters over 60 years: 6 place

2008:

  • IGP Classics – Nordic Championship Open – Veteran over 60: 1.place

2007:

  • NM NBFA Veteran 50-60 år: 1. place

TRENINGSUTVIKLING:

2007 –> 2008 –> 2012 –>
DATE 9.1 08.11 29.2 29.5  8.10
WEIGHT 96,5 85 95 88  87,5
UH-FAT% 27 9,1 10,8 7  4,7

My debut 11.november 2007 IBFA WC, Menton – France:

Gunnar Bråthen

Before it all began, 31.december 2006:

gunnar_31des_2006.jpg

12 kommentar to “Resultater”

  1. Ok, vi snakker her om kun kort tid så normalt så skulle de ikke bli målbar forskjell.
    Allikevel utgjør det en forskjell som kommer av at du var inaktiv i en periode og deretter startet opp treningen samt en omlegging av kostholdet. Det er liten tvil om at trening og kosthold er effektivt i så måte.
    RS

  2. Tatt til etterretning.

    =^.^=

  3. Heisann.
    Ser at du har ulik størrelse på armene, sånn som meg.
    Har du noen treningstips for hvordan utgjevne forskjellen?

    Mvh Christian

  4. Jeg har spurt Rune Sørlie om dette og han sier at det er normalt og gjelder de aller fleste. For meg gjelder det både overarmer og lår. Ved biceps curl med stang er det lett å flytte mere belastning på den sterkeste armen og dermed forsterke skjev vekst. Bruk av løse hantler og fokus på å øke belastning/treningsvolum på den svakeste armen vil bidra til å utjevne forskjellen over noe tid. Altså isolering av den muskelen som trenes. For fremside lår kan trening av hvert bein separat løse noe av problemet. Sittende legextension hvor du kan trene hvert bein separat er en fin variant som jeg også vet Rune benytter. Liggende beinpress med ett bein av gangen er også mulig og ikke minst ettbens knebøy. Dette kan du gjøre med vekter hengende i løftebelte dersom kroppsvekten blir for lett. Konklusjonen er isoleringsøvelser hvor det ikke er mulig å hjelpe til med den sterkeste muskelen. Dette forutsetter imidlertid at du nedprioriterer vekst av den sterkeste muskelen en tid.

  5. Jeg ser du har bra framgang her🙂 Lykke til videre med treninga de🙂

    mvh
    Stig

  6. Her ser vi framgang i muskelutvikling samtidig som fettprosenten går nedover.
    Det er akkurat det vi ønsker.
    Rune

  7. Christian Says:

    Hei. Takk for tipset angående ulik størrelse på armene. Har sluttet å bruke curlstang når jeg trener biceps og triceps og bruker heller manualer. Og nå lar jeg den svakeste armen styre treningen.
    Stå på videre!!!🙂

    Mvh Christian

  8. per gunnar olsen Says:

    Hei Gunnar.
    Gratulerer med fremgangen. Jeg så Rune Sørlie på NM 2003. Han var virkelig bra og symetrisk. Hvilken type trening anbefaler han for volum på folk som er over 40 år. Hadde vært intresangt å vite.
    Har selv som mål å stille i NM 2010 da jeg blir 50 år.

  9. Mitt råd for volumtrening når vi nærmer oss 50 er ikke veldig anderledes enn når vi var 30 borsett fra mengden. Min erfaring er at 20 set på store muskelgrupper og 10-12 på de mindre blir for mye, restitusjonen tar lengre tid og en halvering passer meg bra.
    Jeg trener gjerne 4-5 øvelser på store muskelgrupper og 3-4 på de mindre. Etter et par oppvarming/innkjøring set, banker jeg til med 2 arbeidsset «to failure». Slik regner jeg da 8-10 set eller 6-8 set. Videre deler jeg kroppen i 5 og trener mandag til fredag.
    I 2010 fyller også jeg 50 og er jeg i rute da kan det være en fin avslutning, men kravet til meg selv er at jeg er minst like god som i 2003.

  10. per gunnar olsen Says:

    Hei Rune.
    Takk for gode råd og at du tar deg tid til å hjelpe.
    Kanskje vi møtes på scenen i 2010. Men kommer du i samme form som i 2003 blir det vanskelig for alle å ta fra deg mesterskapet.
    Lykke til med treningen og din elev Gunnar Bråthen som er kjempeinspirerende.

    Mvh
    Per Gunnar Olsen

  11. per gunnar olsen Says:

    Ett siste spørsmål Rune.
    Anbefaler du å variere repsene eller er du tilhenger av et fast antall reps per sett?
    Mvh Per G Olsen

  12. michael dokk stenbæk Says:

    Dette ser bra ut!
    Du har en fin fremgang og ser strammere ut nå. Morro å se at alder ikke er noen hindring for å bli fit. Du burde sett artikkelen i VG om hun svenske flickan på 70 år, dato 23.04.07.

    Ha et fint opphold i Menton c»,)

    Mvh.
    Michael

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: