Konkurransefri 2013, men hva med 2014?

Gunnar Bråthen

Gunnar Bråthen (65)

Etter NM 2012 fant jeg ut at jeg kanskje skulle ta et konkurransefritt år. Trener hardt men ønsker en mer normal sommer i Menton dette året. I fjor var det to måneder med vann, cola ligth, tunfisk etc i det franske ferieparadiset. Kjiipt. På NM 2012 ble jeg kvalifisert for to år til VM i klassen +65 år. Den muligheten går fløyten og neste år må jeg i så fall kvalifisere meg på nytt. Der ligger egentlig problemet. NKF-IFBB har ikke klasser over +50 år og har heller ikke planer om det. Det er ikke særlig motiverende å forberede seg til konkurranser hvor konkurrentene kan være 16 år yngre. Uansett hva du gjør så er det forskjell på en 50-åring og en 66-åring.

Men konkurranselysten er der og jeg tenker mye på å konkurrere fremover til jeg blir 70. Dersom jeg kan konkurrere mot andre i samme aldersgruppe. Heldigvis finnes det flere alternativer og ett av dem er innenfor IBFA. Det var jo der jeg startet.

IBFA har skreddersydde klasser for bestemte alderstrinn og vektklasser.

Slik ser deres Mastersklasser ut for Universe 2013 i SAPRI – Italia 7.uli i sommer:

OVER 70 (1943 and before)
OVER 65 (1948 and before)
OVER 60 (1953 and before)
OVER 55 (1958 and before)
OVER 45 (1968 and before)
OVER 50 (1963 and before)
OVER 45 H/P + 3 kg.
OVER 40. (1973 and before)
www.ibfasport.com.

Kommentarer er stengt.

