Bilder og Video fra NM 6.oktober Master +50 år

Dessverre er det ikke flere enn Arnfinn Benterud og meg som konkurrerer aktivt i aldersklasse over 50 år i årets NM. Arnfinn Benterud er regjerende norgesmester fra 2011 og jeg tapte også for Arnfinn i 2010. Da var vi fire konkurrenter og jeg kom på 4.plass. Arnfinn er 52 år og jeg fyller 65 år 13. november i år. Jeg slo ham ikke i år heller men han måtte jobbe hardt for førsteplassen. Med mindre underhudsfett hadde jeg kanskje slått ham.

Hele konkurransen var en positiv opplevelse. Humøret var på topp hele tiden og jeg gjorde mitt livs beste konkurranse.

Forberedelsene var optimale og startet allerede i oktober 2011. Da fikk jeg godetreningsråd av Martin Engstrøm på Toppform. Treningsprogrammet ble lagt om og resultatet har blitt bredere øvre rygg. Mer volum på øvre del av brystet, mer volum på bakre skulder og mer volum på utsiden av lårene.

Diett og coachingen gjennom de siste tre månedene har jeg fått av Tommi Thorvildsen. IFBB PRO og eier av 24fitness på Karl Johan. Det har gitt meg en optimal forberedelse uten stress.

Og i tillegg har jeg en fantastisk kone som har fulgt meg opp gjennom hele treningsperioden og de siste tre månedene.

Rygg-Biceps-Hamstrings bakfra.
Fra venstre: Gunnar Bråthen og Arnfinn Benterud

Lats spread bakfra – Hamstrings – Legger
Fra venstre: Gunnar Bråthen og Arnfinn Benterud

Front Biceps
Fra venstre: Gunnar Bråthen og Arnfinn Benterud

Front Lats spread
Fra venstre: Gunnar Bråthen og Arnfinn Benterud

Mage Lår
Fra venstre: Gunnar Bråthen og Arnfinn Benterud
(Her blir forskjellen på en 52 åring og en 65 åring tydelig. I tillegg til at jeg nok burde hatt en kilo mindre underhudsfett så skaper denne poseringen problemer fordi løs magehud ikke lenger trekker seg sammen). Denne poseringen vet jeg at jeg taper og dermed stresser jeg og utfører den feil.

b

Side Chest
Fra venstre: Gunnar Bråthen og Arnfinn Benterud

Triceps
Fra venstre: Gunnar Bråthen og Arnfinn Benterud

Posedown
Fra venstre: Gunnar Bråthen og Arnfinn Benterud

Posedown
Fra venstre: Gunnar Bråthen og Arnfinn Benterud

Posedown
Fra venstre: Arnfinn Benterud og Gunnar Bråthen

VIDEO

4 kommentar to “Bilder og Video fra NM 6.oktober Master +50 år”

  1. Michael Lissner Says:

    Jeg fulgte med på livestream. Fantastisk show!
    Hvis man ser bort fra magen så synes jeg faktisk ikke han er bedre enn deg!
    Hørte jeg riktig at det skulle komme 65+ klasse neste år??
    Du er vel også klassifisert til nordisk

    • Gunnar Brathen Says:

      At det blir nye klasser neste år er bare ønsketenking fra konferansieren. Magen min er delvis genetisk flat i nedre del. I tillegg har Arnfinn sikkert 1% lavere fettprosent enn meg. Og i tillegg til det så har nok han fortsatt elastisitet i huden.
      I nordisk eksisterer det ikke Masters aldersklasser. Nå skal jeg ta en konkurransepause men jeg har tenkt å stå på scenen når jeg er 70. Det blir nok i et annet internasjonalt forbund som har høye aldersklasser.

  2. Siste forberedelser til NM 6. oktober | Personlig trener Gunnar Bråthen Says:

    […] BILDER FRA KONKURRANSEN: https://kroppsbygging.wordpress.com/2012/10/08/bilder-fra-nm-6-oktober-master-50-ar/ […]

  3. Skaiå Anders Says:

    Hei Gunnar. Jeg er imponert. Med ett unntak ser jeg ingen vesentlige forskjeller mellom deg om Arnfinn. Men det er 11 års forskjell mellom dere. For en vilje (og motivasjon) du har!! Du er et forbilde.
    Jeg har ikke stoppet opp med treningen. Jeg sliter litt med utvikling, altså å hele tiden øke vekten på apparatene. Prøver nå å finne de beste øvelser for å få mer muskler på mage og armer, men trener hele kroppen. Spiser bra, men har endret kosthold i tråd med dine råd. Motiverende å følge deg på bloggen og ellers. Men altså, jeg er svært imponert over din vilje og hvor langt du har kommet.

    Anders

    Fra: «Gunnar Bråthen (64)» [mailto:comment-reply@wordpress.com]
    Sendt: 8. oktober 2012 11:36
    Til: Skaiå Anders
    Emne: [Nytt innlegg] Bilder fra NM 6.oktober Master +50 år

    Gunnar Brathen posted: «Dessverre er det ikke flere enn Arnfinn Benterud og meg som konkurrerer aktivt i aldersklasse over 50 år i årets NM. Arnfinn Benterud er regjerende norgesmester fra 2011 og jeg tapte også for Arnfinn i 2010. Da var vi fire konkurrenter og jeg kom på 4»

Kommentarer er stengt.

