Sommertrening i Menton

Heng til "Latsen" ryker🙂

Vi befinner oss i Menton og her trener vi (Marit og meg) på gode gamle Univers Gym. Slik jeg alltid har gjort. Opplegget i år er imidlertid mer variert. Vi fordeler treningen på 3 dager sykkel og 3 dager styrke. Lørdager har vi treningsfri.

Førstkommende Lørdag er det CrossFit konkurranse på gymmen. Der har jeg meldt meg på (selvsagt). Testet Chins og armhevinger idag og merker at jeg ikke har problemer med å ta 50 armhevinger i en serie.

På Univers Gym blir det litt lettere trening med færre øvelser enn hjemme i Norge. Grunnen er at det er for varmt. Dessuten gir syklingen mer enn nok trening for beina. Ihvertfall slik vi har lagt opp sommerens sykkelaktivitet. På bildet ovenfor viser jeg en av mine favorittøvelser. Start med å henge loddrett med hodet ned. Deretter senker du kroppen til horisontal stilling og blir hengende der til du kjenner at det ryker noen muskelfibre nede på ryggen. Da har Latissimus Dorsi fått nok trening. I tillegg har du trent triceps og mage. I denne øvelsen trenger du bare en eneste repetisjon og restitusjonstiden for Latsen er 1 uke.

Sjekk lenken:

Dette er året for den store sykkelkonkurransen mellom Marit og meg.

Kommentarer er stengt.

