Kontinuerlig trening

Jeg har trent hardt hele våren men opplegget er ikke like stresset som tidligere år. Dette er et konkurransefritt år og jeg forsøker å bruke tiden godt. Det betyr hard og variert trening og et kosthold uten kaloriunderskudd. Men heller ikke kalorioverskudd. Jeg vet hvor hardt det er å komme seg ned igjen fra et fettoverskudd så hodet mitt blokkerer for en «bulk»periode. Dermed er det også grenser for hvor mye muskelmasse jeg kan øke dette året. Jeg har nok likevel lagt på meg en god kilo muskelmasse det siste året. Det er spesielt ryggen som har blitt ennå bedre.

Jeg har kjørt en periode rundt påske med ren styrketrening på få reps. Det ga resultater og har ført til at jeg nå for alvor har byttet ut nedtrekk med chins og tricepsøvelser med dips og 20kg vektskive rundt livet. Kjører fulle 12 rep serier på både chins og dips. På kaldstart kan jeg lett kjøre 30 dype dips i en serie.Så alt i alt er jeg i bedre form enn i fjor. Kjører nå også mer alternativ trening og bruker sykkelen flittig i marka.

13 juni reiser vi til Menton i Frankrike og der blir opplegget annenhver dag med styrketrening på gymmen og sykling oppover i fjellene.

 

Kommentarer er stengt.

