Status og fremdrift

Det forsvant «bare» 400gr fett denne uken ifølge Runes avanserte måleapparat. Men det forsvant også litt mere muskelmasse enn det gjorde i forrige måleperiode. Dette er noe jeg må regne med så det er ingen grunn til bekymring. Vekten er nå nede på 91kg. Jeg tipper at jeg veier 88-89kg 31.mai og har en underhuds fettprosent i underkant av 7%. Da skal jeg være strålende fornøyd når jeg husker at jeg i november i fjor veide 85kg og hadde en fettprosent på 9,1%.

Jeg må jo innrømme at jeg gleder meg til etter 31.mai. Da blir det tilbake til normalen og noe vektøkning. Skal prøve å holde meg under 12% (som jeg gjorde i vinter). Det blir også ferie med gode venner på besøk i Menton.

Allerede nå har jeg begynt å tenke på høsten og vinterens treningsprogram. Det blir en prioritering av lår og ryggbredde. Begge disse muskelgruppene kommer jeg nok til å trene to ganger per halvannen uke. Altså et tøffere program for disse to muskelgruppene som nå er mine svakeste områder. Øvrige muskelgrupper vil likevel få sitt ved å fortsette med en gang per uke på disse.

Til høsten er det også Treningsveilderkurset på Norges Idrettshøyskole. Dette gleder jeg meg også til å komme igang med (og igjennom). Praktiserer nå som treningsveileder tre formiddager i uken på Condis Stovner og det er et hyggelig avbrekk til min vanlige jobb foran PC’en.

2 kommentar to “Status og fremdrift”

  1. Hei !

    Holder også på med deffing, men har stagnert litt i fett%. Ligger på ca 10 nå, men har lyst til å komme meg ned på 8 ca, da er jeg fornøyd.
    Derfor lurte jeg på om du kunne maile meg kostprogrammet ditt, slik jeg kan bruke det for å gå ned ytterligere i fett%.

    Hilsen Fredrik

  2. Haha, er dette den gamle IT-direktør. Er ikke til å tro. Du sprenger jo alle grenser – unge mann

Kommentarer er stengt.

