Status 24.april: 8,51% underhudsfett

Fettprosenten er målt med caliper på tre punkter og tallene er lagt inn i Fettprosentkalkulatoren dere finner i Blogrollen i høyre spalte. Fettprosenten for en uke siden målte jeg til 9,5% så diett og morgencardio virker som det skal. Og det er ennå 5 uker til konkurranse.

Det er tid for en bildeoppdatering og jeg gjort det med en kunsterisk vri denne gangen. Bildet over viser at sagmusklene på begge sider begynner å få bra cut. Les mer for å se alle bildene.

Bildene under viser i rekkefølge: Side/Bryst, Legg, Rygg, Triceps:

5 kommentar to “Status 24.april: 8,51% underhudsfett”

  1. Sissel Alme Says:

    Stilige bilder. Reiser til Frankrike idag, tilbake neste lørdag. Skal ned og lufte ut i huset og vaske vekk saltvann og sand fra vinduene. Slik er det når man bor i sjøkanten. Skjønt dere får jo Saharasanden inn hos dere…
    Klem, Sissel

  2. Caliper?

  3. Caliper er en fettmålingsklype. Du ser bildet av en her på denne siden:
    http://www.rustyiron.net/bodyfat.htm

  4. Hm, fantastisk. Hva slags underhudsfettprosent (det het det, sant? hihi) sikter du mot?
    Det ser liksom ikke ut som det er så veldig mye fett på deg, forresten.😉

  5. Det er vanskelig å si hva jeg sikter mot. Jeg har ingen referanser på hva som er mulig for en 60-åring som har 30 år gamle lagre av «herdet» fett som skal fjernes. Prosjektet mitt går egentlig ut på å finne ut hva som er mulig når du setter mål som er tilnærmet «uoppnåelige» for de fleste.

    Målet mitt er en vm tittel når jeg er 65 i 2013. For å vinne må jeg sannsynligvis være bedre rippet enn konkurrentene som har holdt på lenger og er større. Det betyr at jeg må ned mot 4-5%. Det betyr at jeg hvert år frem mot 2013 må konkurrere for å komme i gradvis bedre og bedre form. Så derfor er målet i år å gjøre alt jeg kan for å komme lengst mulig ned i fettprosent.

    Det jeg har hørt fra andre, uten at det dermed er bevist, er at jeg ikke kan komme helt ned første året men kan bli litt bedre hvert år.

    Så hvor langt ned jeg kommer i år vet jeg ikke. Målet er lengst mulig. Men i 2013 må jeg klar 4-5%

    Vet ikke om dette var et godt svar men det er det jeg kan svare🙂

Kommentarer er stengt.

