MAT – En notis om en spisedag

Det er Lørdag og det er etter middag, Jeg sitter med det siste glasset av en Barolo i stresslessen. Egentlig skulle «spisedagen» starte med middag i kveld og vare til Søndag ettermiddag. Slik ble det ikke. Jeg startet dagen med en times morgencardio og de vanlige 1000kcal kl 07:00-08:00. Vanlig frokost med en proteindrink og 1dl Bjørns havregryn i skummet melk, toppet med en spiseskje solbær.

Dagen var en etterlengtet vårdag med varme og sol og dagens prosjekt var å høytrykkssspyle ca 50kvm terasse, Men først var det en tur på butikken med helgens handleliste som jo inneholdt alt jeg har lengtet etter i en uke. Blant annet 2 fyrstekaker. En til Lørdag og en til Søndag.

Da jeg kom hjem og skulle skifte til terrassevaskingen sprakk jeg. Først tømte jeg en halv pakke riskaker som jeg toppet med nyinnkjøps (sukkerfritt) jordbærsyltetøy. Deretter gjøv jeg løs på en halv boks med rugkjeks som fikk samme skjebne. På det tidspunktet bestemte jeg at spisedagen var startet og at den ville vare til utpå formiddagen på Søndag. Ett døgn er det som er avsatt for å gi kroppen en sjokkbehandling i matveien. Å få den til å tro at matinntaket er som normalt og å fyre opp forbrenningen igjen. En forbrenning som fortsetter etter at jeg brått kutter ned til 1800kcal.

Derfor ble det en skikkelig lunsj, en fyrstekake, elgbiff, en pose peanøtter med skall, rødvinssaus, Chablis på terrrassen (etter at den var høytrykksspylt). Senere i kveld blir det vaniljeis med varme bjørnebær og litt mere vin. I morgen blir det som vanlig Cardio på en time, men frokosten blir 2dl havregryn istedenfor 1dl. Deretter en solid lunsj etterfulgt av middag bestående av en stor porsjon risgrøt med skikkelig smørøye og masse kanel (og litt sukker + en proteindrink). Deretter er det slutt og det blir null karbohydrater resten av ettermiddagen og kvelden.

Kommentarer er stengt.

