Fettet forsvinner med 400gr. per uke

Diett og Cardio virker slik det er planlagt og jeg forbrenner sakte men sikkert fettet uten å miste for mye muskelmasse.

21.januar:
Kroppsfett: 26,4kg tilsv. 26,9% bestående av:

  • Essensielt fett: 4,1kg (dette tallet vil holde seg stabilt)
  • Reservefett: 13,2kg (dette tallet vil holde seg stabilt)
  • Overflødig fett 9,1kg

Fettfri vekt: 71,6kg

22.februar:
Kroppsfett: 24,7kg tilsv. 25,7%
Hvorav overflødig fett: 7,4kg
Fettfri vekt: 71,3kg

15.mars:
Kroppsfett: 23,5kg tilsv. 24,9%
Hvorav overflødig fett: 6,2kg
Fettfri vekt: 71kg

Jeg har altså tatt 2,9kg av det overflødige fettet fra 21.januar til 15.mars hvilket blir ca. 400gr. per uke i snitt. Samtidig har jeg mistet 0,6kg av den fettfrie vekten hvilket i praksis betyr 0,6kg muskelmasse. Bedre enn dette er det vanskelig å få til på diett. Dietten startet 1.februar og nå ligger jeg på 10% utvendig fett målt med fettklype. Slik dette går er jeg fornøyd, men påsken i Menton blir en prøvelse hvor jeg må unngå å sprekke på dietten selv om alle andre spiser påskegodt og koser seg med ost og vin. Holder jeg tempoet gjennom påsken har jeg et realistisk mål om å komme ned mot 7% utvendig fett til IGP Classics i slutten av mai. Da kommer jeg til å være i kjempeform men dietten i mai kommer til å bli knallhard.

Kommentarer er stengt.

