Oppkjøring mot IGP CLASSICS 31.mai har startet

IGP Classics 31.mai blir et nordisk IFBA stevne og dermed blir det samtidig kåret nordiske mestre. Her er det en veteranklasse over 60 år og jeg har lyst på den pokalen. Om det er andre som konkurrerer i min aldersklasse i norden vet jeg faktisk ikke og det kan god tenkes at det blir bare meg. Da er det litt morsommere ute i Europa. I morges, 1.februar, startet cardioøktene etter en cardiopause fra November. Nå kommer jeg til å kjøre minst tre kardioøkter i uken. På morgenen før frokost og av 40 minutters varighet. Fra påske og utover økes intensiteten. En morgenkardioøkt på 40 minutter og 130 i puls forbrenner 600kcal fra underhudsfettet. I øyeblikket har jeg en utvendig fettprosent på 11,5 og den må ned til maksimum 7-8% 31.mai. Da jeg konkurrerte i November lå den på 9%. Mitt langsiktige mål er å kjempe om pallplass i VM i 2009 og da må jeg helt ned i 5-6%. Ett kilo fett tilsvarer ca 9000kcal så det er bare å begynne å regne🙂

Men, jeg er fortsatt i hardtreningsmodus og skal øke den rene muskelmassen med ytterligere 2kg. Det betyr at jeg må spise nok fremover til påske og drøye med å kutte ned på kaloriinntaket til etter påske.

Kommentarer er stengt.

