Tid for Bulk og Basisøvelser

gunnar_1_440.jpgEtter en friuke etter VM i Menton er det deilig å være tilbake i en «normalsituasjon». Skjønt «normalt» er vel ikke dette heller. Startet med å endre dietten sist helg. Gikk fra null-karb til et daglig inntak på 195gr protein og 285gr karbohydrater på treningsdager. Dette gir ca 2400kcal. Lå på 2200kcal i vinter da jeg kvittet meg med litt fett hver måned. Tipper derfor at 2400kcal er mitt vedlikeholdsnivå. Jeg har også økt tilskuddet av fettsyrer. To spiseskjeer Omega3 pluss to spiseskjeer olivenolje hver dag.

Fettfri kroppsvekt er i øyeblikket 68kg og det betyr opp mot 2,5gr protein per kilo. Kjører også på med kreatin (som jo finnes i rødt kjøtt men det spiser jeg jo ikke). Allerede etter en halv uke opplever jeg mye mere trykk og energi enn det jeg har hatt de siste par månedene. Det lover godt for målet om å bygge mere muskelmasse i vinter.

Selve treningsprogrammet er også endret for å gi maksimal muskelvekst på de svakeste områdene. Skal jeg ha noen sjans i kommende mesterskap må jeg først og fremst ha bedre lår og bredere og dypere rygg. Det betyr at min 4-splitt nå inkluderer dype knebøy, deadlift og mer stangroing. I tillegg til skrå og flat benkepress samt pullover for brystet. Beinhardt men gøy om du liker å trene hardt. Og det gjør jeg🙂

Jeg har også bestilt studieprogram for Fitness/PersonligTrener fra Idrettshøyskolen. Sysler med tanken om å ta PT utdannelse i 2008 og gradvis skifte karriere.

Én kommentar to “Tid for Bulk og Basisøvelser”

  1. Imponerende!

    Gratulerer Gunnar! Foruten at du har vilje av stål samtidig som tonn med jern løftes!!! . Du har bevist at med målbevissthet og stå på vilje, er alder i denne sammenheng kun et tall. Det skal bli spennende og følge fortsettelsen!

Kommentarer er stengt.

