Ett glass vin før leggetid

Nå er jeg på plass i Menton, dagen før IBFA VM. Møtte finnene på flyplassen i Nice og de var svære!

Møtte også en tysker. Han var også svær! Linda Orrao og Philippe tok imot oss på flyplassen og de tok seg av Roar Innlagen, Jonny Arntsen og Ann-Hege Lindstrøm Stellander som er med som hjelpedame for Louise Brandstrup (Danmark), samt en tysker og transporterte dem til hotellet i Menton. Jeg ble igjen sammen med neste sjåfør som måtte vente på finnene som landet kvart over åtte. Problemet var bare at det var fire svære finner med baggasje og den lille to-dørs bilen til sjåføren bare kunne få plass til to av finnene i tillegg til meg. Sjåføren kunne ikke et kvekk engelsk og hadde en skrue løs i topplokket så fransken var også så som så. Siden Linda visste at jeg kunne engelsk var det jeg som påtok meg jobben med å si til de svære finnene at bare to av dem kunne bli med. De to andre måtte vente en en drøy time til sjåføren kunne være tilbake fra Menton som er 38km fra Nice flyplass. Finnene tok det kuli men det endte med at vi sendte dem med en taxi.

I alle fall. Jeg er på plass og det er over 100 utøvere. Innregistrering skjer fra klokken 11:00 imorgen (Søndag). Der møter jeg igjen de andre og da blir det det siste laget med brunfarge. Rune Sørlie tok de to første lagene klokken 11:00 i formiddag så jeg sjekket inn på Gardemoen som en neger. En neger med spaserstokk. Jeg har jo selvsagt med rekvisitten min til friprogrammet.

Idag har dietten vært havregrøt frem til kl 15:00. Pluss 100 gram kyllingfilet som er skåret i 8 biter og fordelt over hele dagen. Etter kl 15:00 har dietten bestått av tørre riskaker og null vann. Jonny Arntsen kjørte det samme opplegget så når klokken var 18:00 på flyet var det 8 tørre riskaker på hver av oss. Og en liten kyllingbit på meg.

I morgen tidlig er klokken satt på vekking 07:00.

Da er det den store bonusdagen. VM!
Og samtidig en avslutning på 11 måneders vanvittig slit og en endeløs rekke av forsakelser. Likevel er det verd det. Jeg har nok aldri vært i bedre form.

3 kommentar to “Ett glass vin før leggetid”

  1. Skååååål Gunnar og lykke til i morgen. Jeg har sett deg i god form før, så om du er på topp nå, er du uslåelig🙂

  2. Og så til VM da – utrolig bra gjort. Du er langt mer enn en læregutt. tvi-tvi på søndag

  3. Bra Gunnar «Hulken».. stå på og gudd løkk for nye medaljer og en pokal du kan drikke mer vin av c»,)

Kommentarer er stengt.

