Neste stopp er VM i Menton 11.november

Ja du leste riktig. På Lørdag reiser jeg til Menton sammen med Jonny Arntsen og Roar Innlagen. Jeg skal konkurrere i BB +55 år på Søndag i min «andre» hjemby. Arrangør av dette I.B.F.A. World Championship er Univers Gym og min franske Coach Eric Orrao. Det er Rune Sørlie som trår til og hjelper meg med forberedelsene også denne gang. Uten Rune hadde dette året ikke vært mulig og jeg kan ikke få takket ham nok for kontinuerlig oppfølging.

Trening- og diett denne uken blir med noen modifikasjoner som uken før NM. I grove trekk er det 4 liter ekstra vann frem til og med torsdag. 2 liter på fredag og 1 liter på lørdag. Fra lørdag ettermiddag skal jeg ikke drikke mer før konkurransen på søndag. Frem til torsdag er det også økt dose med salt. Null karbohydrater frem til og med torsdag. Fredag starter oppkarbing samtidig med at vannet reduseres. Fra lørdag ettermiddag og frem gjennom konkurransen er det kun tørre karbohydrater som riskaker og nesten tørrkokt havregrøt (på vann). Treningen denne uken er full gjennomkjøring med 80% intensitet av alle muskelgrupper hver dag frem til og med onsdag.

Om du lurer på hvorfor dietten er som den er så skal den sørge for at kroppen setter igang effektiv tømming av vann. Dette fortsetter etter at jeg slutter å drikke og tømmer laget mellom muskler og hud for vann. Første dag med oppkarbing er delvis med vann for at ikke vannet i selve musklene også skal forsvinne. Oppkarbing på slutten av uken gjør også at litt muskeloppvarming like før konkurransen fører til velfylte muskler. Resultatet skal altså bli at jeg ser maksimalt bra ut på scenen. Og det er det som er poenget i konkurranseøyeblikket.

Heldigvis er det også slik at jeg er i generelt mye bedre form enn jeg noen gang har vært. Husk at jeg i mange uker også har kjørt cardiotrening på nesten to timer hver dag med 130 i puls. Det er ikke mange 60-åringer som hadde holdt følge med meg der🙂

Kommentarer er stengt.

