Det er 9 dager i gjen til NBFA NM i kroppsbygging

Mandag var jeg mentalt sliten – veldig sliten. Et normalt fenomen har jeg hørt men det hjelper ikke når det treffer deg selv. Lørdag var jeg på Sentrum Scene og så «Battle of Giants«. Det er de råeste byggerne jeg tror noen gang har stått på en Norsk scene.

Den kvelden jeg sprakk
Vel hjemme ved 18:00 tiden var det tid for å lage en god lørdagsmiddag til fruen og meg. Andebryst (uten fett) og eg god flaske vin. Det skulle bli den kvelden jeg sprakk!. Det ble nok en hel flaske vin på meg og etter at fruen hadde lagt seg måtte jeg smake på en kjekssjokolade hun hadde kjøpt. På størrelse med en proteinbar, men problemet var at hun hadde kjøpt en hel boks. Søtsuget meldte seg umiddelbart og jeg satt plutselig med neven full av kjekssjokolader som jeg stappet i meg i rasende fart. Tenkte at «det er jo oppkarbingsdag i morgen» så det er ikke så farlig. Innholdet viste seg å være mye kakao så det var jo ikke så farlig, men søndagen startet med veldig dårlig samvittighet og en uggen mage.

Trengte trøst
Mandag morgen så jeg foran meg en ny slitsom uke og etter helgens utskeielse syntes jeg også at forrige ukes maratonforbrenningsøkter ikke hadde hjulpet det grann. Jeg ringte Rune Sørlie  som i en lang samtale ga meg noen trøstens ord. Dermed var det bare å refokusere, bite tennene sammen, og kjøre på videre.

Igang igjen
Tirsdag kom min bursdagspresent på forskudd. En ellipse treningsmaskin som nå er installert på kontoret hvor jeg samtidig kan se treningsvideoer på storskjermen. Så nå er morgenøktene lagt til ellipsemaskinen og jeg slipper å trampe en time rundt Lørenskog på hard asfalt. Jeg er også ganske sikker på at den er mye mer effektiv.

Tirsdag ettermiddag var også Rune med hjem etter trening og vi fikk gått igjennom symmetrirunden og de obligatoriske poseringene med hans profesjonelle blikk. Beskjeden var også å trene på dette et par ganger om dagen. Søndag kommer han tilbake og da skal vi finpusse mere på dette samt se på friprogrammet. Og ikke minst sette opp neste ukes diett og treningsprogram frem mot konkurransen neste Lørdag.

Gruer jeg meg?
Nei definitivt ikke. Nå har jeg fått tilbake humøret og gleder meg voldsomt.

Kommentarer er stengt.

