Skrekkslagen – det er NM i kroppsbygging

Jeg overvar forhåndsbedømmingen i NM i kroppsbygging i NKF-IFBB idag – se resultater her. I Classic Bodybuilding -180cm ble Rune Nielsen, en gammel og litt for kortvarig nabo her i Haukeveien på Lørenskog årets vinner. Rune har en gang vært på julegrøt på julaften her hos meg og fruen.

På dagens «show» var det ingen utøvere over 45 år og det er grunnen til at jeg har meldt meg inn i

NBFA. Et nasjonalt underforbund av IFBA som mine gode venner i Menton er medlemmer av. I NBFA er det aldersklasser helt opp til 65 og 70 år.NBFA har NM 27.oktober på Munken kino i Larvik og jeg trener BEINHARD for å debutere der.

Likevel ble jeg skrekkslagen over nivået jeg så idag. Og når du er tilstede blir du uvergerlig sittende å sammenligne deg selv med de som står på scenen. Selv om det er opptil 40 års aldersforskjell.

Jeg har tre uker igjen til 27.oktober og kan UMULIG bli like definert og fettfri som de jeg har sett idag. Likevel er sannsynligheten STOR for at jeg kommer til å debutere om tre uker. Selv med en liten fettfold på siden av navlen.

For tiden er det cardio to ganger om dagen og et ekstremt kosthold. Jeg strever med å sette sammen musikk til friprogrammet og kommer til å kopiere noe av Eric Orrao sitt program. Du ser dette på to av hans opptredner fra i fjor her.

Min Franske Mr. Universe Coach Eric Orrao ga meg følgende melding i går: «Gunnar why you don’t make Menton contest the 11 november you have more time and at Menton you are now in «your town whith many friends«.

Jeg er usikker på om han bare er snill elle rom han virkelig mener det han sier. Han har jo sett meg, men han vet jo også ganske mye om nivået i VM sin 55-års klasse som jeg i så fall havner i.

Eric Orrao maser veldig på at jeg skal prøve meg i VM i Menton 11.november, men jeg er foreløpig tilbakeholden. Prosjektet mitt er å bli Norgesmester i NBFA 60-års klasse i 2008 og jeg er ikke i World Class form idag. Jeg trenger 3 kilo mere muskelmasse for å være der. MEN, jeg skal innrømme at det hadde vært dritgøy. Og 17.november har jeg stort 60-års lag.

Stiller jeg i NM 27.oktober kan det utmerket godt hende jeg kommer til VM. Så langt vet jeg ikke om andre deltagere i min aldersklasse her i Norge. Jeg får frysninger ved tanken, men du verden for en 60-års feiring det kunne blitt.

I øyeblikket er det en etterlengtet start på oppkarbing. det er Lørdag kveld og fruen og jeg har hatt en bedre middag med en god Italiensk vin fra vinkjelleren. I morgen er det Søndag og skikkelig karbedag. Riskaker med honning, loff til lunsj, ris, is – alt som er godt. 600 gram karbohydrater skal helst til pers i morgen. Det er et sjokk for kroppen som har gått på under 40 gram karbohydrater hver dag siden forrige Søndag. NULL karbohydrater betyr ingen havrefrokost, ikke brød til lunsj, ikke ris eller poteter til middag, ikke vin etc. Det er min hverdag.

Helt frem til middag idag var det altså strengt matregime. Lørdag morgen startet da klokken ringte kl 07:00. Det var klart for en dose Animal Cuts (en eksplosiv fettforbrenningscocktail med grønn te etc etc), en dobbel espresso og en times rask morgentur rundt Lørenskog.

Deretter et proteindrink og en mager Yoghurt til frokost. Så dagens avis, sosialt samvær og pakking av nistepakke for dagens Oslotur til NM. En nistepakke bestående av en trippel proteindrink, to små epler og en boks tunfisk i vann ledsaget av en spiseskje. Tunfisken ble fortært nøyaktig klokken 11:00 i foyaeen på Sentrum Scene. Slik er livet for en kroppsbygger🙂

Kommentarer er stengt.

