NBFA NM på Munken kino i Larvik 27.Oktober

Jeg vet det er ett år før min planlagte debut, men jeg trener nå på harde livet for å stille i 50-års klassen eller i Bodybuilding Classic hvor min vektgrense er 86 kg.

I øyeblikket veier jeg 88kg og er på full fart nedover i et kontrollert tempo. Med kalipter og trepunktsmåling har jeg nå 9% fett og det betyr at jeg har ca 8kg fett. Om jeg skal komme meg ned på 5% som er vanlig i konkurranser så må jeg kvitte meg med ytterligere 3kg fett som bringer meg ned på 85kg.

Sist helg hadde jeg en grublehelg etter oppfordring fra Roar Innlagen, president i NBFA, som mente jeg burde stille i år for treningens og erfaringens skyld.

Jeg bestemte meg for å gjøre et forsøk og har startet opp igjen med morgencardio på en time før frokost. Denne uken har vært ganske travel arbeidsmessig, men jeg fikk plass til 4 morgencardio økter ved å inkludere lørdagen (idag). I tillegg har treningen blitt mere fokusert og intensiv.

Dietten ligger på ca 180gr protein,60gr karbohydrater pluss fettsyrer. Tilsammen ligger jeg på et dagsinntak på 14-1500 kcal som er ekstremt lavt. Jeg har imidlertid lært meg å utnytte oppkarbingsdagen fra lørdag kveld til søndag kveld så det går ganske greit.

Tirsdag morgen reiser jeg til Menton igjen. Brita kommer etter på Lørdag og vi returnerer til Norge 31.september. Det betyr 5 dager i uken på gymmen til Eric Orrao, kombinert med total forsakelse av franske mat- og vingoder. Med unntak av et 60-års lag i Vence 22.september hos svært gode venner av oss. Det blir en solid oppkarbingsdag🙂

Etter denne perioden må jeg ta en beslutning på om jeg kan stille i konkurranse 27.oktober. Konkurransen blir uansett bare trening for mitt vedkommende men jeg bør jo være i nærheten av konkurranseform og da med hard musklatur og minumum underhudsfett.

Jeg blir uansett eldst i klassen. Hadde jeg vært 14 dager yngre hadde jeg kunnet stille i en 60+ aldersklasse. Nå må jeg konkurrere i 50+ klassen og det er egentlig rått parti.

Men, jeg trenger konkurranseerfaring om jeg skal vinne neste år🙂

Så dermed er det bare å gå igang med å innøve poseringer og et eget friprogram. Jeg studerer nå poseringsvideoer og grubler på musikk til mitt eget friprogram.

Kommentarer er stengt.

