Inkommensurable ønsker

13.november 2007 blir jeg 60 år og det er 11 måneder igjen til NM i kroppsbygging 2008 i regi av Norwegian Bodybuilding & Fitness Association. I NBFA er det en klasse som heter over 60 år og der har jeg et brennende ønske om å bli norgesmester i 2008.

I 1971 ble jeg Nr. 24 i «Den Store Styrkeprøven» på sykkel Trondheim-Oslo.

Kroppsbygging og langdistansesykling er inkommensurable idretter, og jeg elsker begge.

Langdistanse sykkelkonkonkurranser er karbohydratintensinve idretter og BRYTER NED muskelmassse i motsetning til kroppsbygging som er en proteinintensiv idrett med fokus på å BYGGE OPP muskelmasse.

Lurer du på om jeg mener alvor så sjekk denne linken om min lidenskap for sykkel.

Vel, saken er den at jeg fyller 60 år 13.november og trener SERIØST mot et NM i kroppsbygging i 2008. Så HVA skal jeg ØNSKE meg som presang?

Jeg har ingen sykkel i Norge og for to år siden skulle jeg melde meg på til Birken, men det var for sent. Det var fullt. To dager etter at påmeldingen var åpnet. Da hjelper det ikke å sitte med et Diplom fra 1971 som sier at du kom på 43.plass!

Konsekvensen av denne skuffelsen var at jeg IKKE kjøpte en birkensykkel (som jeg ønsket meg). En kompis av meg, Bjørn Nordseth, hadde syklet Birken året før og en annen kompis, Arild Jansen, som jeg syklet sammen med meg i Trondheim – Oslo i 1971 er en gjenganger i Birken.

Jeg har altså en idrettskarriere fra en generasjon tilbake (eller halvannen) hvor jeg syklet Trondheim – Oslo på 24 timer 46 minutter og 13 sekunder på en jernsykkel med 5 gir, uten følgebil og med arbeidshansker du får kjøpt på Maxbo til beskyttelse mot kulden over Dovre.

Det er klart at SYKKEL er den idretten jeg følger på TV og at Tor Hushovd og Asle Arvesen er to av mine idoler.

Likevel, har fornuften? rådet og når jeg nå forflytter meg inn i 60’års generasjonen (jeg og Brita hadde vårt første semester på Blindern i 1968) har jeg altså valgt kroppsbygging som idrett. Og ikke bare det. Jeg har et mål om å bli NORGESMESTER!

SÅ Hva i H….. skal jeg ønske meg til min 60’års dag 13 november som blir feiret 17.november?

I prinsippet er det KUN TO valg:

En Birkensykkel hadde vært fantastisk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En Crosstrainer hadde vært et bidrag til en NM tittel i 2008🙂. Legger du merke til at Crosstraqiner er uthevet?

Afterword

  • A bicycle destroys musclemass
  • A crosstrainer burns fat
  • I want more musclemass and less fat !!
  • I want to be the Norwegian Champion of my age. Fuck Janteloven!

I hope YOU!. Yess YOU support my struggle towards a

Norwegian championship in 2008.

Kommentarer er stengt.

