Det går tregt fremover

22.mai påsto jeg at fettprosenten var 12%. Det var den ikke! Nå kjører Rune og jeg et parallelt deffeopplegg og måler hverandre hver 14-dag. Vi har også gått over til en 7-punkts målemetode som 25.mai viste at jeg hadde en fettprosent på 14,8%. Årsaken til det store avviket var både unøyaktige målinger og kanskje et ønske om å ha kommet lenger enn det jeg egentlig hadde. Med 7-punkts metoden for å måle fettprosent har jeg nå 13,9% fett.

Du har mer fett rundt indre organer jo eldre du er
Mine 13,9% ville tilsvart en fettprosent på 9,7% hos en mann på 25 år.
Er du kvinne ville fettprosenten vært adskillig større da kvinner har mye mere fett rundt indre organer enn menn. En kvinne på 25 år vil antageligvis se antydning til definisjoner av magemusklene med en fettprosent på nærmere 20%.

Jeg har bra fremgang likevel
Bildet viser uansett fremgang og jeg tar fortsatt 2% per måned. Definisjonene av magemusklene begynner å anes men det tar nok en måned til før de er så tydelige at jeg kan skryte av dem. Og det tar nok ytterligere en måned før de er skarpe. Men da må jeg fortsette med morgenøkten på en times rask gange 5-6 dager i uken før frokost.

Kommentarer er stengt.

