Fettprosent 12% – det nærmer seg

dscn1090-140.jpgDietten er strammet ytterligere til og jeg tester ut hvor mye jeg tåler av deffing. Forrige uke inneholdt to spisedager. 17.mai på torsdag og et fødselsdagsselskap på lørdag. Fra søndag morgen strammet jeg ytterligere inn på karbohydratene og ligger nå på 80gr fett, 285gr protein, 78gr karbohydrater hvilket gir 2400kcal. Målet er 10% fett i løpet av 3uker. Det betyr at 15.juni skal definisjonene av magemusklene være på plass.

Neste år er det alvor
De siste 5 månedene frem mot NM i kroppsbygging i oktober 2008 blir steintøfft ut fra det jeg nå erfarer. Håpet er å stabilisere meg på ca 12% etter en periode med bulktrening til høsten. Fra 12% skal jeg ned til 5% for å være i konkurranseform og det bør være mulig på 3 måneder. Altså en tøff deffeperiode i juli, august og september. Men det forutsetter at jeg ikke ligger høyere enn 12% i juni neste år. Altså der hvor jeg ligger nå.

Kommende tre uker vil vise om jeg klarer å ta ytterligere 2% og da føler jeg meg trygg på at jeg også klarer neste års konkurranseoppkjøring.

Treningsprogrammet denne uken er som det var i forrige uke:

Mandag:
1 times rask morgentur før frokost
kl 15:00 workout på bryst og biceps pluss mage

Tirsdag:
1 times rask morgentur før frokost
kl 15:00 workout på rygg og triceps pluss mage

Onsdag:
1 times rask morgentur før frokost

Torsdag:
1 times rask morgentur før frokost
kl 15:00 workout på forside bein pluss mage

Fredag:
1 times rask morgentur før frokost
kl 15:00 workout på bakside bein, legger og skuldre pluss mage

Lørdag:
Fri og spisedag med økt dose gode karbohydrater og et glass vin eller to. Det gleder jeg meg til.

Søndag:
Fri og delvis spisedag frem til middag.

Dietten denne uken går etter følgende mønster:

Frokost:
30gr Whey proteinpulver (shake)
40gr havregryn (Bjørns store)
2ss solbær (fra lageret i fryseren)
1ss Udos Choice (omega fettsyrer)

Lunsj:
150gr kyllingfilet med litt grønne erter

Mellommåltid:
1 boks makrell i tomat og to knekkebrød

Før trening:
60gr Whey proteinpulver (shake)

Etter trening:
60gr Whey proteinpulver (shake) iblandet
1ss melis (raske karbohydrater)

Middag:
300gr kylling, laks eller karbonadedeig
100gr poteter (1 potet som gir mindre karb og energi enn ris)
Mye grønnsaker
1ss Udos Choice (omega fettsyrer)

Mellommåltid:
150gr Cottage Cheese
2ss solbær eller bringebær (fra lageret i fryseren)

Kveld:
30gr Whey proteinpulver (shake)

Kommentarer er stengt.

