Fettprosent 12,9% – det går sakte fremover

Fra 8.mai og til idag 18.mai har jeg gått min sedvanlige 1-times morgentur i raskt tempo før frokost. Kjørt normal workout på gymmen 4 dager i uken og beholdt et karboinntak på ca 110gram i døgnet, hvilket er 70gram mindre enn normalinntaket gjennom vinter/vår. Det betyr at treningen går med 80% intensitet. Makter ikke de samme vektene på topp og kjører heller flere reps med litt lengere hvilepauser mellom settene.


Målingene av fettprosent gjør jeg etter oppskriften du finner på denne fettprosentkalkulatoren. Et stykke ned på siden finner du «Men’s Bodyfat Calculator: Three-Site Method» som er den enkleste metoden. Syv-steders metoden forutsetter at du klarer å måle tykkelse på fettfold på ryggen og da trenger du hjelp fra en kompis.

I tre-steders metoden måles Pectoral, Abdominal og Thight med et fettkalipter eller også kalt fettklype. Jeg har kjøpt min på Silveronion sammen med et PC-program for å komponere dietter og å følge opp treningsutvikling.

Dagens fettprosent på 12,9% er et resultat av følgende tykkelser på fettfolder:

  • Pectoral: 2mm
  • Abdominal: 16mm
  • Thight: 14mm

Tatt i betraktning av at det er 10 dager siden forrige måling og alle mine forbrenningsbestrebelser i mellomtiden hadde jeg ventet litt bedre resultat. Men det er bare å være tålmodig. Jeg mister heller ikke særlig vekt ifølge min eldgamle badevekt og ligger fortsatt på 95kg.

Bilder?
Ja de kommer når magerutene kommer.

Kommentarer er stengt.

