Fettprosent 13,3 – der har jeg aldri vært før!

gunnar_mage_080507-140.jpgMen nå er jeg der. For litt over en uke siden var fettprosenten 14,6 så nå går det virkelig fremover med «stål i blikket» og mageruter i sikte. Fra og med mai har jeg giret opp deffen ennå et hakk og i forrige uke, som var etterlengtet treningsfri, gikk jeg en times rask morgentur seks dager i strekk før frokost.

Dietten er endret og jeg kjører nå lavkarbo med 50-60gr fett, 280-300gr protein og 110-130gr karbohydrater fordelt på 5 måltider. Karboinntaket er primært på morgenen og litt etter trening.

Lørdag startet jeg oppkarbing til middag og avsluttet til middag på søndag kveld. Oppkarbingen som skjedde med mere påfyll av gode karbohydrater som sikrer at kroppen ikke instiller seg på langvarig sult og at jeg også får en god start på treningen som startet opp igjen på mandag.

Denne uken kjører jeg trening som vanlig mandag, tirsdag, torsdag og fredag. Jeg har imidlertid lagt inn mageworkout som siste øvelse på hver trening!

Jeg har imidlertid alltid trent magen relativt hard og vet at under det siste fettlaget finnes det definerte magemuskler. Men jeg har ennå aldri sett dem. Blir det sixpack, fourpack, twopack eller zeropack?

Morgenturene legger jeg inn tirsdag, onsdag, torsdag og fredag.

Går dette som planlagt er jeg nede på en fettprosent på 10% i løpet av juni. Da blir det spraytanning og fotografering med etterfølgende planlegging av høstens innsatsområder.

Ifølge Rune Sørlie blir det ihøst ihvertfall en to måneders bulk periode med fokus på basisøvelser. Jeg trenger mere masse og vårens program har ikke vært lagt opp med maksimal muskelvekst som mål. Kun reparering/vekst på de svakeste områdene. Siden jeg var avhengig av å komme ned i fettprosent har dietten hele våren ligget på ca 180gr karbohydrater og et totalt energiinntak på ca 2300-2500 kalorier.

Karbohydratinntaket må altså opp og dermed må proteininntaket noe ned. Jeg skal jo fortsatt helst ikke spise flere kalorier enn jeg forbrenner.

Kommentarer er stengt.

