Fra 14,6% til 10% på 2 måneder?

morgentur-apr-07-4-440.jpg

Bildene er fra påsken i Menton og en av mine 50-minutters morgenturer før frokost. Nå er det imidlertid 2.mai og jeg er midt i treningsfriuken. I går skulle jeg normalt hatt ryggtrening men jeg kjenner fortsatt murringen etter ryggtreningen forrige tirsdag. Altså for 8 dager siden. Så jeg tror musklene setter pris på denne uken og blir inspirert til ny innsats fra førskommende mandag.

morgentur-apr-07-1-220.jpg Denne uken bruker jeg istedet til å starte jakten på en fettprosent på 10%. I øyeblikket ligger jeg på 14,6% og veier 97kg med mine 182 cm over fotsålene.

Selv om jeg nå har fjernet ca 2% fett i måneden legger jeg nå inn et par ekstra gear. For å få optimal kvalitet på høstens trening må jeg vite hvor jeg står og da må jeg også ha bedre muskeldefinisjon.

I tillegg vet jeg at neste år blir beinhardt, og siden jeg aldri har gjort dette før trenger jeg erfaring med en deffeperiode. Hvor hardt er det?. Hvor raskt kan jeg få det til? Hvor mye, eller lite fett, må jeg ha i mai neste år for å være i toppform i oktober?

Deffestart
Denne uken markerer altså starten på en ny og uvant periode. Hvordan spiser jeg under deffeperioden når jeg helst også samtidig ønsker å øke litt i muskelmasse? Er det mulig å deffe og øke samtidig? Jeg får snakke med Rune på mandag og da får jeg svarene tipper jeg.

Den første matprøven
Den var i går. 1.mai er fødselsdag for en veninne av oss og hun hadde invitert til gjestebud. En gourmet 4-retters med påfølgende bløtkake, sjokoladekake og avec.

Forretten var melon og skinke med en liten fet klump av noe godt ved siden av. Den fete klumpen sto jeg ubemerket over og takket også høflig nei til hvitvinen. Selv om jeg ikke kjørte klarte jeg å si neitakk til påfølgende vintilbud og nøyde meg med et lite glass Clausthaler og påfyll med Farris.

Hovedretten var etter min smak. Skikkelig god fiskesuppe hvor jeg forsynte meg godt av fiskebitene. Men hvor mange fiskebiter gir 300 gram? Tilhørende rundstykker klarte jeg å begrense til ett.

Mellommåltidet var deretter ost. Fransk ost. Pluss druer. Jeg sto over osten og forsynte meg godt av druene.

Desserten var fersken melba med en mintsjokolade på toppen ledsaget av vaniljeis. Denne klarte jeg ikke å motstå.

Bløtkaken til kaffen klarte jeg også å unngå selv om bløtkake tidligere var en av mine favoritter. Til kaffen nøyde jeg meg altså med kaffe.

Det går om man lar det gå sport i det🙂

Kommentarer er stengt.

