Fettprosent: 14,8

dscn1021.jpgFettprosenten fortsetter å synke mens vekten øker. Dette er fantastisk! 9.januar var den 27%, 13.mars var den 16,1%. Nå er den 14,8%. Hvordan er dette mulig, og hvorfor går det plutselig så fort? Og kommer magerutene til sommeren?

For det første handler det om å ikke spise mer enn du forbrenner. For det andre handler det om å holde jevn forbrenning.

Jeg har jobbet for meg selv i 10 år og har hjemmekontor. Alt jeg gjør gjør jeg over internett. Det betyr at jeg ikke beveger meg så veldig mye utover å det jeg gjør på gymmen. Det er dermed grunnen til at jeg bare ligger på et inntak av 2500 kalorier i døgnet. Det viser seg tydeligvis at 2500kcal er litt mindre enn det jeg forbrenner og at det er grunnen til at kardioøkten jeg la inn etter trening fra midten av januar til midten av februar ga et voldsomt utslag. Fra midten av februar har jeg ikke kjørt kardio og reduksjonen har da vært betydelig mindre.

Men, de tre siste ukene har jeg brukt lørdager og søndager i kjelleren hvor jeg bygger et nytt bad. Lange dager med flislegging og snekring har hatt samme virkning som kardioøktene jeg kjørte i januar/februar. Og siden jeg ikke har gått av hengslene ennå med mere mat i helgene så har dette gitt direkte utslag på fettet.

Samtidig føler jeg meg i knallform. Forrige uke kjørte jeg med 80% intensitet og denne uken skal jeg kjøre maks på full intensitet med få repetisjoner (6-8). Og magerutene? Ja om de er der så er målet å se konturene etter påske. I april er det nemlig tid for å flytte kontoret til menton.com og da blir det morgenturer på sykkel før frokost og deretter workout på gymmen hos Eric Orrao.

Fettstatus 19.mars 2007:

dscn1019.jpg

Kommentarer er stengt.

