Det går fremover!

Det er 13.mars og en måned siden forrige status på muskler og fett. Tallenes tale viser merkbar utvikling i riktig retning siden første status 9.januar. Muskelvolumet går opp og fettprosenten blir mindre. Og det er 19 måneder igjen til NM i kroppsbygging i 2008.

Tallene finner du under toppmenyen «Treningsresultater».

Jeg merker imidlertid at det har gått i ett siden begynnelsen av januar. Tidligere var treningsrutinen tre dager i uken i fire uker. Deretter en uke hvile for at kroppen skulle få tid til å restituere seg. Dette var en rutine jeg plukket opp fra en artikkel på trim.no.

Fra 9.januar har jeg trent hardt fire dager i uken uten hvileuke og jeg har ved et par anledninger de to siste ukene sagt til Rune at jeg er sliten. Svaret har vært at jeg må begynne med spisedag lørdag eller søndag slik at jeg får fyllt opp glykogenlagrene. Altså en dag med mye karbohydrater. Til nå har jeg gått på ca 170gr. karbohydrater hele uken og lider nok av litt mangel på det overskuddet som karbohydratene gir.

Denne helgen var derfor første virkelige helg hvor jeg la tanken på gram proteiner og gram karbohydrater litt tilside. Det ga nok litt mere overskudd ved starten på uken men jeg har i tillegg fått «tillatelse» til å kjøre en uke på 80% belastning og det føles som en lettelse. For meg er det ensbetydende med hvileuke.

Programmet videre blir nå justert litt. Jeg skal supplere ryggøvelsene med enhånds hantelroing for å øke volumveksten i latsen.

Rutinen blir også endret litt ved at jeg skal kjøre annenhver uke med hhv 6-8 reps (tøye maksgrenser) og 12-15 reps.

I april skal jeg trene hos Eric Orrao i Frankrike og da er planen å starte dagen med en sykkeltur før frokost. Etter frokost blir det vanlig firedagers gymrutine før arbeidsdagen starter. I Menton i Frankrike har jeg kontor og bredbånd og siden jeg bare jobber kunder og prosjekter hvor arbeidet kan gjøres over internett er jeg i den heldige situasjon at jeg har stor frihet til å disponere døgnets timer.

Den siste måneden har jeg ikke kjørt kardio etter workout og det er nok grunnen til at fettprosenten ikke har minket så mye som ønskelig. Men ved å legge inn syklingen på morgenkvisten når karbolagrene er tomme håper jeg å få fart på forbrenningen igjen.

BILDER
Nye poseringsbilder får vi vente med til månedsskiftet april/mai. Det er grenser for hvor synlig forskjellen er på en måned🙂

Kommentarer er stengt.

