Nok en uke går mot slutten

gunnar-14feb2007-10-150.jpgMen først skal dagens økt med skuldre, bakside bein og legger gjennomføres. Forrige uke besto i fullt trykk på øvelser jeg har kjørt en stund og tilvenning til nye øvelser.

Jeg føler at «Lats»-øvelsene nå sitter og kunne derfor øke belastningen på «ryggdagen» på tirsdag. I går og idag (to-tre dager etter) murrer det litt delig nede på hver side av ryggen. Det er et bevis på at øvelsen begynner å sitte.

Det samme gjelder brystøvelsene på mandag. Disse er imidlertid mere uvante. Liggende tradisjonell benkepress medfører at jeg trenger sterkere støttemuskler før vekten kan økes. Det samme gjelder til en viss grad vid brystpress med hantler på svak skrånende benk. Utgangsposisjonen er mye videre og lenger bak enn jeg har vært vant til å kjøre og jeg merker at øvre brystmusklatur «strammer» og at jeg ikke kommer langt nok ut med så tunge hantler som jeg kunne ønske. Men det kommer seg får vi håpe🙂

Beinøvelsene og biceps / triceps går som før med de samme øvelsene. Å splitte fremside og bakside bein var et godt råd fra treneren min Rune. På forsidedagen som nå er torsdag kan jeg fokusere på fremside bein uten å å måtte «gjemme» overskudd til andre muskelgrupper. Det førte til at jeg i går økte vektene (igjen) og avsluttet liggende beinpress med 2 sett á 10 repetisjoner på 360kg.

Ellers så har denne uken vært en resultatmessig statusuke og under menyvalget «Treningsresultater» ser du utviklingen mht vekt, omkretser og fettprosent siden 9.januar.

Denne uken har jeg også hatt min første læringstime med poseringer under Runes veiledning. Jeg vet det er 20 måneder igjen til oktober 2008, men jeg vet også at posering er vanskelig og ikke minst svært slitsomt. I den sammenheng ble det tatt flere bilder som kommer i en egen artikkel rett over helgen. Det blir en artikkel hvor Rune kommenterer status og utfordringer og hvordan treningsprogrammet skal justeres for å legge ekstra trykk på det som først må forbedres.

Og, Rune har bedt meg om å glemme cardiotreningen jeg har kjørt etter hver treningsøkt. Han mener jeg skal konsentrere meg om å ha det gøy på treningen og bruke lenger tid på vektreduksjonen. Som treningsresultatene viser har jeg gått ned fra 27 til 17 i fettprosent på en måned og det betyr at reduksjonen er rask nok uten den kjedsommelige cardioøkten hver eneste gang.

Oppdatering:
Fredagsøkten er avsluttet og de nye skulderøvelsene sitter bra. Dermed har jeg økte vektene og det er en tilfredsstillende følelse. Da smaker det godt med 300gr karbonadedeig med løk og ovnsstekte poteter til middag:-)

Kommentarer er stengt.

