Tunfisk – ahhrrg

tunfisk.jpgTunfisk til lunsj. En boks tunfisk i vann av merke «Eldorado». En tomat og ett egg. To skiver lavkarbo brød og en liten neve oliven.  Ca 50gr protein, 17gr karbohydrater og 13gr fett om du ikke tar med oliven. Men oliven er sunt og setter litt god smak på dette her. For godt er det ikke.

Om noen kan hjelpe meg med å få tunfisk til å smake godt vil jeg sette stor pris på det. En boks tunfisk smaker MYE tunfisk. Kanskje det er bedre smak i et dyrere merke enn Eldorado? Kanskje det finnes en dressing som gjør dette spiselig?

Den første uken med ny diett  (for tre uker siden) var dette en fast del av lusnejn hver dag. Etter en uke var det nok. Nå prøver jeg å dytte i meg en slik til lunsj en gang i uken, men det er ikke et måltid jeg ser frem til. Alternativene er jo smakfulle nok i form av både kylling- og kalkunfileter, men det hender jeg ikke har tid til å tine oppp og å steke. Da er det greit å kunne plukke noe fra kjøleskapet. Cottagecheesen er forbeholdt mellomåltidet 3 timer senere.

Har du gode lunsjoppskrifter så ikke nøl. Det er flere enn meg som strever med dette.

7 kommentar to “Tunfisk – ahhrrg”

  1. john gunnar oppheim Says:

    Ja tunfisk er tunfisk, jeg kan ikke si det er noen favoritt for meg
    nei🙂 Men jeg er en suppeelsker. Bruker du suppe som diett, kommer
    du ut med full mage og metthetsfølelse, mye god smak, og svært lite
    kalorier. I går spiste jeg 4 måltider fra klokken 16.00 – 23.00, og
    sammenlagt kom jeg ut med 500-600 kalorier. Jeg mener suppe er intet
    mindre enn fantastisk deffekost når man søker å gå ned i vekt enklest
    mulig. Jeg kombinerer selvsagt suppemåltidene med slankeopplegget
    PLUSS. Skal kjøre diettperiode/deff i minst 8 uker.

  2. Hallo.. jeg eter også minst to bokser tunfisk i olje pr. dag. Smører bedre enn dårlig frityrolje den. Mye bra her inne sjef!
    Hilsen Michael fra Condis

  3. Jeg er faktisk en av de få som elsker tunfisk.
    Tror jeg går og tar meg en boks nå.
    Så godt er det.

  4. hehe – signe maten. Jeg har eksperimentert litt og funnet en tunfiskkombinasjon som fungerer. En halv boks hermetiske grønne erter varmes opp sammen med en boks tunfisk. Ertene tar vekk mye av smaken og med et kokt egg i tillegg blir det riktig så smakfullt🙂

  5. Hei! HVis du bruker peppermiks i tunfisken blir den mer spiselig.
    Når jeg skal ha tunfisk til middag pleier jeg å steke hvitløk og fersk chilli, så tar jeg oppi tunfisken og varmer den litt og peprer. Serverer med ris og sweet’n sour saus. Da synes jeg tunfisken blir spiselig!
    🙂

  6. Dette kanskje du vet allerede, men tunfisk er utrolig godt fersk og ligner ikke på noen måte det man får på boks. Ser nesten ut som biff og smaker enda bedre. Spises rå eller stekes pittelitt med salt og pepper. Eneste ulempe er at det er veldig dyrt. 2-300 kr pr kg. Finnes eller kan bestilles i fiskedisken i velassorterte butikker.

Kommentarer er stengt.

